Nea Stere şi proiectele

Ca vechi şi breaz dinamovist, nea Stere e cătrănit.  Aşa că îmi explică scurt:

-Vecinu’, ne-a furat ăştia titlu’?

-Cine , nea Stere?

-Rednic, Turcu, Borcea, Adrian Cristea, Marius Nicolae şi toată găşcuţa …’le muma-n cur.

În ce spune el există o brumă de logică.

– Păi, vecinu’, acu’ toţi e pe proiecte, nu? Uite, chiar vorbeam cu beţivu’ ăsta de Mătreaţă…

-Nu mă face, bă beţiv! se indignează nea Mătreaţă.

-Atunci dă sticla încoa’.

-Bine, zi-mi cu vrei…

-Cum ziceam, vecinu’… Ce e cu damblaua asta? Acu’ toţi manualiştii…

– Cine? credeam că n-am auzit bine, că voia să zică “manelişti”.

– Toţi manualiştii, dom’le – semnul făcut cu mâna mă lămureşte rapid că e vorba nu de cântare ci de o îndeletnicire manuală mult mai comună decât se admite îndeobşte. Toţi ăştia acu’ cică au proiecte…

– Păi… ştiu şi eu… or avea…

-Cum se adună doi manelişti-acum chiar manelişti a zis- nu trag o lăutăreală, neah, cică au un proiect. Se strâng doi piţifringheli… au un proiect. Vrea unu’ să i-o pună lu’ una… cică are un proiect. Nimeni nu mai lucrează, toţi o freacă şi balonează proiecte, vecinu’. Ce mama mă-sii mai e şi asta?

Aici ar fi trebuit să răspund, dar nu mi se dă răgaz.  Omul e de neoprit.

– Până şi tălâmba a mică a lu’ băsexu are proiecte, n-auzi? Cică s-o votăm, că are ea nişte proiecte de îţi stă coiful pe dreapta. Ce dracu’ e cu proiectele astea? S-a tâmpit lumea?

-Păi, nea Stere…

-Lasă vecinu, că uite şi eu am proiect să mă fac mangă cu Mătreaţă. Pe urmă Mătreaţă, dacă se face pulbere, are proiect s-o babardească pe Vandana lu’ Tarzan, că ăla noaptea umblă la furat benzină. Şi pe urmă eu mai am proiect să borăsc puţin şi să mă culc. Asta dacă nu mă găseşte madam Stere să îmi bage un proiect cu făcăleţul în cur…

Am cam priceput cum devine treaba cu proiectele. Şi ca să fie totul clar, mă ajută şi nea Mătreaţă.

-Da, dom’le, şi cât vorbim asta, bă Stere, vezi că potaia aia s-a pişat pe roată la rabla ta. Asta avea potaia proiect.

3 thoughts on “Nea Stere şi proiectele

  1. O sa am la ce sa mă gândesc sâmbăta si duminica, Mă consult si cu fochiştii si bag si eu doua trei proiecte eventual si un grătar la cumnatul in curte !
    Gata proiectul, iotete cum a venit !! fac grătarul duminica si anunţ “familionul si preteni” ca dau eu de băut fără număr. Pana se satura trece votarea. Este ca sunt subversiv ?. Rabbi vezi sa nu afle Popey ca nu sunt un cetăţean responsabil. Doamne fereşte mă trece la iresponsabili.
    Multe mulţumiri lui nea Stere si nea Mătreaţa!!!.

COMENTEZI?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.