De-alea scurte

Beţivul omologat, când ajunge la faza în care se piaptănă cu portofelul şi zice “săru’mâna” la maidanezi, primeşte întotdeauna preţioasa povaţă: ‘mle, tre’ să faci ceva, că aşa nu se mai poate! Din filmele americane (referinţă culturală esenţială) aflăm că pentru aşa ceva s-a inventat o chestie numită Alcoolicii Anonimi. Primul lucru pe care îl face beţivanul ridicat din şanţ şi ajuns la anonimi e să se prezinte. Adică ceva de genul: “Hai, să trăiţi, alcooliştilor, pe mine mă cheamă Cutărilă Cutărescu şi sunt alcoolic”. De ce le mai spune ăstora anonimi?

Dincolo de moftul cu anonimatul, hai să recunosc că nu mă pricep eu foarte bine la chestiile astea cu terapia din grup şi alte aiureli din astea, dar de ce e o idee bună ca beţivii să se strângă la un loc şi să vorbească despre beţii? Iar unii o ard pe la anonimii ăştia ani întregi. Adică mergi acolo până ai povestit fiecare vodcă băută, fiecare contact cu bordura, timp în care îi auzi şi pe ăilalţi lăudându-se cu libaţiile lor. Iar chestia asta trebuie să te ajute, da?

***

N-am înţeles prea bine dacă Bendeac şi-a dat demisia, a plecat în concediu de maternitate sau a fost dat afară de la Antena 1, nici nu mă interesează foarte tare, pentru că nu asta e ştirea. Adevărata ştire, pe care tocmai am aflat-o, e că Bendeac ăsta ar fi avut umor.

***

La benzinărie. La pompă există un display pe care pot citi, pe trei linii, următoarele informaţii: linia de sus- total de plată, linia de mijloc- preţul pe litru, linia de jos- cantitatea. Preţul pe litru afişat e 5,87. Alimentez cu fix 20 de litri. Fix. Adică 20.00. Asta arată la pompă. Dar la total de plată îmi apare afişat 121.60. Mobilizez toată aritmetica la care am acces şi ajung la concluzia că nu se pupă. Îl chem pe un flăcău care lucra acolo, îi arăt minunea şi primesc savanta explicaţie: -Josu’ e cu preţu’ nou, da’ susu’ e cu preţu’ vechi.

Evident că explicaţia e aberantă. Dar merită diferenţa de preţ.

***

O cârciumioară de mahala. Mai dosită, dar destul de curăţică, cel puţin privind din stradă. În geam un anunţ: “Organizăm nunţi, maternităţi & comemorări funebre cu băutura clientului sau a unităţi”. Mitică Dragomir are concurenţă serioasă.

***

Omul e rupt. De beat. Răzuieşte o cartelă de reîncărcare a creditului pentru telefonul mobil. Răzuieşte cu nădejde, apoi se holbează. E derutat. Îmi cere ajutorul. Îmi bagă cartela sub ochi şi  întreabă: -Şefu’, am câştigat ceva?

***

Chiar în timp ce scriu, televiziunile de ştiri vorbesc despre protestele din Vaslui. Sunt preluate imagini de la “TV Pungeşti”. Pe corespondentul de la “TV Pungeşti” îl cheamă Lili. Lili Trifu. Şi e un domn în vârstă. Protestul e serios, chestiunea gravă, dar când auzi că ştirea e relatată de domnu’ Lili de la TV Pungeşti, parcă îţi vine să admiţi că Dumnezeu e un tip cu umor.

3 Comments

Filed under Rabbi zice

3 responses to “De-alea scurte

  1. Adrian

    AA este o solutie care a ajutat multi oameni care au probleme cu alcoolul.

  2. Dan

    Lili Trifu e un slugoi vandut trup si suflet oricui i-a dat un ciolan sa-l leorbaie. Cand era PDL la putere facea spume la gura ca orice catel USL-ist. Dupa, cand s-a schimbat macazul, si-a batut joc in ultimul hal de oamenii care indraznesc sa nu stea in bezna si sa se informeze, nu sa puna botul ca frecturarea se face cu amidon si apa chioara, iar in urma ei va curge lapte si miere. Urmariti-l cu atentie, libidinosul asta slujeste bine australopitecii de la CJ Vaslui care anul trecut jura cu mana pe Biblie ca vor sta cu pieptul dezgolit inaintea Chevron-ului, iar anul asta trimit Politia RUTIERA sa verifice orice masina trece spre Pungesti si prin gaurelele cele mai dosnice.

  3. Dan

    Vad ca am scapat si niste greseli pe ici pe colo. Imi cer scuze, a fost fara voie.

COMENTEZI?

