Frunza şi Ninel

Că tot se întrebau unii: la ce-s buni bloggerii? V-a explicat Piticu la ce-s buni! Bravo, Piticule!

Cristi are meritul că nu s-a mulţumit să dea în vileag “originalitatea” logo-ului ajuns de acum de poveste, ci merge mai departe, articulând o investigaţie în toată legea. Lucru pentru care merită tot respectul. Vlad s-a avântat şi el în meandrele concretului şi lucrează cu metodă la studiul privind rolul frunzei în prăduirea banului public. Subiectul e omniprezent în blogosferă. Presa tradiţională nu s-a lăsat nici ea mai prejos. Pe madam Udrea o doare fix în curul ei ministerial. Boc face ce  ştie el mai bine: e ridicol. Iar Băsescu e ocupat: are o sesiune de brainstorming cu Bercea Mondialu.

Am tot auzit, în ultimele zile, pomenindu-se de “brandul de ţară”, până mi-a intrat timpanul în grevă. Că madam Udrea habar nu are pe ce s-au dus banii… nu e nicio şmecherie. Voturile din Spania trebuiau cumva plătite. Mai grav e că oameni oarecum educaţi au repetat până la saturaţie sintagma asta “brand de ţară”. Hai să ne înţelegem: nu e vorba de niciun brand! Discuţia se învârte în jurul unui logo. Atât. Iar hilara construcţie a firmei spaniole are ca obiect atributele de identitate vizuală. Plus un slogan cretin. Am convingerea că se găseau în ţară graficieni talentaţi care puteau concepe un logo mai inspirat, original şi cu mai multă semnificaţie. Iar pentru slogan aveam şi pe aici destui copywriteri care puteau născoci ceva care să ne reprezinte.

Brandul, fie el şi de ţară, e o chestie mai complexă, care poate conţine şi un logo ori un slogan, dar care categoric nu se limitează la asta. Iar brandul ţi-l faci singur. Niciun consultant, oricât de priceput ar fi, nu are cum face asta în locul tău. Pentru că, în cele din urmă, brandul se referă la acele atribute, subiective şi obiective, care descriu un produs sau un serviciu ori un pachet de produse şi/sau servicii. Adică acele atribute care îl diferenţiază şi îl individualizează. O anume reputaţie, suma unor anumite calităţi, toate acestea pot fi elemente ale unui brand. Un logo e doar un briz-briz care conferă identitate vizuală.

Anul trecut am avut parte de ridicolul operaţiunii “lendvciois”. Astăzi suntem umiliţi cu frunza copy-paste. Şi serbări şcolare la Shanghai. Pe banii noştri. Pentru că banii ăia europeni sunt tot banii noştri, bani adunaţi tot din punga contribuabilului. Iar madam Udrea e bine-merci. Stă cu curul pe fotoliul de ministru, de unde continuă să îşi facă de cap. Într-un stat normal, putorişca asta ar fi fost demisă şi cercetată penal. Într-un stat anormal, să zicem Coreea de Nord,  ar fi fost executată pentru sabotaj. Noi nici anormali nu mai suntem.

Întâmplarea cu frunza este emblematică pentru starea în care am ajuns.O şleahtă de putori şi derbedei au pus mâna pe ţară. Iar ticăloşia lor se poate compara doar cu imensa ignoranţă, cu incompetenţa de care dau dovadă. Piţipoance şi grohăitori care confundă guvernarea ţării cu fâţâiala pe la băşinile mondene. În toate zonele de decizie ale administraţiei publice ne-am pricopsit cu fii, fiice, nepoţi, fini, amante şi soţii. O colecţie de semi-analfabeţi cu diplome procurate din restul de la limuzină.

Modelul Udrea este replicat, iar şi iar, la toate nivelurile. Piţipoance şi piţiponci căftăniţi cu demnităţi publice. Iar pentru piţipoancă totul se reduce la logo: pe poşetă, pe chiloţi, pe pix sau pe ţară.

Va mai scrie Piticu o vreme. Va mai aduce Petreanu argumente. Vom mai înjura şi noi, ceilalţi, ceva timp. Presa va mai despica firul în patru. Apoi mergem mai departe. Alt scandal, altă prostie, altă pungăşie. Iar la sfârşit de lună mergem cuminţi şi ne plătim birurile. Iar lucrurile vor continua aşa până vom crăpa. Sau ne vom deştepta. Şi vom pune mâna pe ciomag.

Observ că toată lumea se fereşte să spună ceea ce este evident şi din avion. Pentru că trebuie “probat”, pentru că “nu se face”, pentru că te-ar putea “lucra informativ” madam Udrea. Ce e aşa de greu de văzut şi înţeles? Pentru imbecilii care încă mai grohăie a simpatie pentru Băsescu nu este evident că ne costă miliarde de dolari mersul lui la curve?

De ce nu l-aţi votat, bă, pe Potârcă? Ce cusur avea Ninel?

30 thoughts on “Frunza şi Ninel

  1. Ai fost delicat în exprimare…amante? Se spune ceva mai ţeapăn şi hotărât, curve. Să nu mă arunci în spam că am dreptate.

  2. in primul rand, bine ai revenit din vacanta.

    dupa, banuiesc ca te-ai mai plimbat prin tara si ai vazut cam care e brandul ei … n-ar strica se se mai duca la sala tara asta sa mai puna un brand, sa mai faca o sosea , doua …

    in incheiere, ce a facut piticu o fi de admirat, dar nu si pentru mine. mie mi se pare o manevra de toata jena si n-as crede asta cum nu cred ca schitele trimise de firma cu brand-ul sunt inca de atunci si nu facute peste noapte ca sa se acopere, dar ma rog, fiecare crede ce vrea …

      1. Tu eşti în stare să ieşi din logica asta primitivă? Peste tot vedeţi numai Vântu, Voiculescu, Mossad şi şerpilieni. Discurs de băsescian convins.

      2. Io ti-am mai zis ca Ionut asta, pe linga ca-i un tinar cu master ca toti tinerii, fudul si crezator a fi descoperitorul gaurii de la covrig, la cap n-are prea multe! (ai mai si facut pe impaciuitoru’). Sa nu-i asculti pe aia mai in virsta, ca-s cheauni si nu stie ce vorbeste!
        Banzai!

  3. Nu caut cearta, dar pe bune, sunt eu nebun si vad lucruri ce nu exista?

    Omul zice ca a vazut frunza pe agentii la 5 dim in ziua lansarii … cum a gasit el pe net site-ul ala? adica avea o banuiala si a luat google-ul la rand cautand ce? de ce banuiala? cum a cauta logoul original? a scris frunza pe net? in 2 ore deja stirea era peste tot si cu detalii gen cat costa, cum il cheam ape ala care a desenat, detalii despre firma din UK care a cumparat un logo similar … nu suntem de azi pe net … e imposibil sa gasesti ceva ce seamana cu ceva. cineva din grupul de construire a brand-ului a ciripit smecheria si vantu a dat-o pe piata … in fine, am zis povestea din capul meu la mine pe blog, vad ca sunt printre singurii de o si accepta.

    are rost sa mai continui din moment ce-s luat drept nebun? 🙂

    imi este permis un link ce analizeaza clar si obiectiv intregul brand? am gasit un site si ma gandea ca poate sunt unii interesati, pana la urma logo si sloganul sunt doar varful de lance

  4. @Ionut, ai aflat ce trebuia sa cauti şi amicul Google returna rezultate mulţumitoare ca să înţelegi. La 5 dimineaţa era probabil la tura la job, flux de ştiri la ora aia nu era, talibanii nu atacaseră sediul ONU, aşa că omul s-a pornit pe scotocit. De aia e Cristi acolo unde e (şi nu e blogger cum e cu nesimţire prezentat) şi noi ne contrăm aici. Pentru că pe noi nu ne-a dus mintea şi pe el DA.

  5. Aşa a fost prezentat cel puţin 2 zile şi de n ori pe zi. Dacă asta strică o prietenie…atunci asta e, îmi pare rău dar n-am ce face, preferam să nu discutăm aici.

  6. Am scris eu şi despre Ninel, şi despre meandrele concretului (chiar azi!), daaaaar… Domnu Mordechai, dacă vă place pozda din ultimul meu articol (aia cu grădina şi capra carpatină), promovaţ-o Dvs, că aveţ vizitatori mulţi şi tuate cele.
    Sănătate!

  7. domnu… daca dadea Udrea contractul la o firma Romaneasca, ia ghici ce s-ar fi spus in presa despre acea firma, oricare ar fi fost ea si oricat de onorabil ar fi fost incheiat contractul.
    Crezi ca Udrea e intr-o ureche sa-si asume astfel de risc politic? Daca vreunu din firma aia se dovedeste a fi vre-un nepot de frate al unui PD-L-ist?
    Asa ca plansul asta cu “vai de ce nu s-a gasit in tara” este ori de crocodil, ori de naiv.

    1. Uite de aia e plin ministerul turismului de contracte date pe sprânceană. Iar firma spaniolă are dubioase legături cu pedelicul.
      Udrea nu e într-o ureche. E tâmpită. Ca şi admiratorii ei.

      1. Nu sunt un admirator a doamnei Ministru al Turismului insa nu cred ca e civilizat sa insultati pe cei care o admira asa… gratuit.
        Nu pun baza nici in cei care sustin orbeste o persoana nici in cei care vad o persoana doar prin prisma apartenentei la un grup.
        Va rog sa precizati cine a fost cel mai bun ministru al turismului ca sa am un punct de referinta.

  8. Am citit cu atentie ce ai scris. Rezultatul: am ajuns la concluzia ca indiferent cat as fi analizat problemele, nu as fi putut emite idei mai clare ca tine. Jos palaria !

  9. Eu cand ti-am povestit (la prima mana) ca Oprea a cerut si primit 500 de mii de coco spaga pentru atribuirea unui contract de constructii, mi-a spus ca daca nu avem dovezi tacem din gura.

    Atunci ai avut dreptate; acum cand este evident pentru toti (chiar si fara dovezi) ai din nou dreptate. Probabil ca imi vei da dreptate, ca si cadiul din poveste.

COMENTEZI?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.